News Flash:

Vitamine esentiale iarna si de unde le iei

4 Decembrie 2018
50 Vizualizari | 0 Comentarii

Organismul are capacitatea de a se adapta la condiţiile de mediu. Daca vara este perioada cea mai usoara, iarna, aportul de minerale si vitamine este ult redus. Organismul poate face faţa la acest deficit atata vreme cat primeste aceste vitamine esenţiale iarna. Vitaminele ajuta corpul sa resimta mai puţin efectele nefaste ale zilelor scurte si frigul de afara. Iata care sunt aceste vitamine esenţiale iarna.

Vitamina A. Are un rol important in repararea ţesuturilor, in crestera si dezvoltarea lor armonioasa. astfel ca acesta vitamina esenţiale este vitala pentru copii. Vitamina A este esenţiala pentru consolidarea sistemului imunitar si pentru sanatatea ochilor. Surse naturale de vitamina A: laptele, oul, pestele gras (hering, ton, sardine etc) morcovi, rosii, legume cu frunze verzi, mango, caise.

Vitamina B6. Vitamina B6 este esenţiala pentru producţia de serotonina, principala substanţa responsabila pentru starea de spirit. Vitamina B6 mai este si vitamina solara, pentru ca produce un efect similar cu expunerea la soare, in ceea ce priveste tonusul psihic. Surse bune de vitamina B6 sunt fructele uleioase, pestele, ciocolata, cerealele integrale si sursele naturale de carbohidraţi.

Vitamina E. Aceasta este una din cele mai importante vitamine pentru perioada de iarna. In anotimpul rece, vitamina E ar trebui sa intre in dieta zilnica. Cele mai bune surse de vitamina E sunt uleiurile vegetale, ouale, laptele si fructele uleioase. Suplimentele de vitamina E se pot administra numai cu sfatul medicului si sub control medical, aportul crescut de vitamina E sintetica fiind extrem de periculos.

Vitamina C. Contrar informaţiilor si miturilor, vitamina C nu previne gripa si raceala dar ajuta la ameliorarea simtomelor. Acest antioxidant puternic protejeaza corpul impotriva unor afectiuni grave, precum cancerul sau bolile cardiovasculare, si este vital pentru producerea de colagen. Vitamina C este cea mai accesibila vitamina, fiind prezenta in toate fructele si legumele, dar si in lapte si oua. Aportul natural de vitamina C este farp limita, organismul eliminand ceea ce este in exces. Vitamina C sintetica trebuie luata insa conform indicaţiilor, fara a depasi limita admisa, pentru ca poate favoriza apariţia pietrelor la rinichi si sangerarile digestive.

Vitamina D este ultima pe lista cu vitamine esenţiale pentru iarna. Iarna, principalele surse de vitamina D sunt pestele, laptele, ouale, produse din soia si cereale integrale, potrivit femeia.ro. (A.M.)

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamine iarna imunitate sistem imunitar
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1564 (s) | 26 queries | Mysql time :0.015384 (s)