News Flash:

Uleiuri esentiale care ajuta la distrugerea bacteriei ce cauzeaza boala Lyme

6 Decembrie 2018
68 Vizualizari | 0 Comentarii

Boala Lyme este o afectiune infectioasa care se transmite prin muscatura capuselor infectate de o bacterie numita Borrelia Burgdorferi. Majoritatea persoanelor care sunt muscate de capuse nu contacteaza boala Lyme, insa, in cazul in care boala nu este depistata si tratata la aparitia primelor simptome sau daca nu aveti simptome care sa necesite tratament, infectia poate afecta pielea, articulatiile, sistemul nervos si inima in cateva saptamani sau luni de la infectia initiala. Recent, un studiu publicat in jurnalul Antibiotice arata ca unele uleiuri esentiale au capacitatea de a distruge bacteria care cauzeaza boala Lyme.

Tratamentul clasic include antibiotice, cum ar fi doxiciclina, si acestea pot, de obicei, sa limiteze boala Lyme in cateva saptamani, dar in unele cazuri infectia persista. Potrivit autorilor unui nou studiu, aproximativ 10-20% dintre cei care contracteaza boala Lyme continua sa raporteze simptomele timp de luni iar, in unele cazuri, ani. Medicii nu pot explica asa-numita infectie persistenta a bolii Lyme sau "sindromul bolii Lyme post-tratament". Cu toate acestea, ei stiu ca Borrelia burgdorferi poate intra intr-un stadiu inactiv sau stationar, in care celulele sale fie se inmultesc foarte incet, fie nu se divizeaza. Aceste celule persiste sunt mai rezistente la antibiotice. Dar noul studiu pare sa fi gasit un aliat neasteptat in lupta impotriva bolii Lyme: uleiuri esentiale.

Dr. Ying Zhang, profesor la Departamentul de Microbiologie si Imunologie Moleculara de la Scoala de Sanatate Publica Johns Hopkins Bloomberg din Baltimore, a condus noul studiu. Anterior, echipa de cercetatori coordonata de dr. Zhang descoperise cateva "uleiuri esentiale foarte active" care au fost eficiente impotriva "fazei stationare B. burgdorferi". In noul studiu, cercetatorii au analizat alte 35 de uleiuri esentiale pentru proprietatile lor antibacteriene. Testele de laborator au aratat ca zece din cele 35 de plante au o "activitate puternica" impotriva formelor latente, "persiste" ale bolii Lyme. Intre uleiurile eficiente s-au numarat cele extrase din cuisoare, usturoi, smirna, ienibahar, cimbru, scortisoara, seminte de chimion, eucalipt. Cinci dintre uleiurile testate au fost eficiente impotriva formelor latente de bacterii Lyme, intr-o concentratie de numai 1:1.000 - usturoi, ienibahar, smirna, Litsea cubeba si Sati (Hedychium spicatum). De asemenea, uleiurile de cimbru, chimion, de Amyris si scortisoara au fost foarte eficiente impotriva fazei stationare B. burgdorferi. "Studiile viitoare sunt necesare pentru a determina daca aceste uleiuri esentiale foarte active ar putea eradica infectia persistenta de B. burgdorferi in vivo", concluzioneaza autorii. Cercetatorii intentioneaza sa testeze uleiurile la soarecii infectati cu B. burgdorferi persistenta, iar daca rezultatele vor fi confirmate, se vor face si studii clinice umane.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

boala lyme muscatura capusa tratament remedii alternative cimbru