News Flash:

Tot ce trebuie sa stii despre deficienta de zinc

26 Noiembrie 2018
193 Vizualizari | 0 Comentarii

Organismul are nevoie de o varietate de vitamine si minerale pentru a functiona optim. Un mineral esential este zincul, care se gaseste in cantitati mici in alimente. Desi organismul nu necesita cantitati mari de zinc, este posibil ca o persoana sa fie deficitara in zinc. Acest mineral poate ajuta celulele sa se divida si vindeca ranile. Sustine functia celulara, ajutand foarte multe enzime - molecule care fac ca reactiile chimice sa se intample - sa isi indeplineasca sarcinile. Zincul joaca roluri suplimentare in organism, incluzand: stimularea functiei imune, mentinerea simtului mirosului si gustului, cresterea si dezvoltarea unei persoane. Ca atare, este un mineral esential pentru femeile insarcinate, precum si pentru copii in crestere.

Corpul unei persoane nu stocheaza zinc, ceea ce inseamna ca obtinerea dozei suficiente din alimente este importanta pentru prevenirea unei deficiente. Simptomele deficientei de zinc tind sa fie legate de rolurile pe care zincul le produce in organism. Unele dintre cele mai frecvente simptome de deficit de zinc includ: pierderea apetitului, incetinirea cresterii, functionare slaba a sistemului imunitar, intarzierea maturitatii sexuale, diaree, leziuni ale pielii si ochilor, senzatie de letargie, pierderea parului, pierderea in greutate inexplicabila. Barbatii si baietii pot, de asemenea, sa experimenteze impotenta si hipogonadism.

Cauzele deficientei de zinc. La nivel mondial, peste un miliard de oameni au deficienta de zinc din cauza aportului alimentar neadecvat, potrivit unui articol publicat in revista Scientific Reports. Cu toate acestea, exista trei cauze principale ale unui deficit de zinc: cantitatea insuficienta din dieta, absorbtia scazuta, unele afectiuni cronice - dependenta de alcool, cancer, boala celiaca, diaree cronica, boala renala cronica, boli hepatice cronice, boala Crohn, diabet, boala pancreatica, colita ulcerativa. Vegetarienii au in mod traditional niveluri scazute de zinc, deoarece organismul descompune cel mai eficient zincul gasit in carne. Vegetarienii tind sa consume mai mult leguminoase - soia, fasole, fructe cu coaja lemnoasa si produse alimentare din cereale integrale. Acestea sunt alegeri alimentare sanatoase, insa pot afecta capacitatea organismului de a absorbi zincul datorita prezentei fitatilor. Aceste substante se leaga de zinc, astfel ca organismul nu il poate absorbi.

De asemenea, adultii in varsta sunt expusi riscului de deficienta de zinc, deoarece nu pot manca sau nu au acces la o mare varietate de alimente. Luarea unor medicamente poate creste, de asemenea, eliberarea de zinc a organismului. Exemplele includ administrarea diureticelor tiazidice, cum ar fi chlorthalidona sau hidroclorotiazida.Exista, de asemenea, o tulburare rara medicala numita acrodermita enteropatica, care afecteaza apacitatea organismului de a absorbi zinc.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mineral imunitate crestere simptome letargie diaree
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1711 (s) | 42 queries | Mysql time :0.024595 (s)