News Flash:

Te ajuta sa slabesti, sa tii glicemia sub control si sa reduci colesterolul. Cum trebuie consumate vinetele

16 August 2019
244 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: RON (0.0000)
USD: RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Vinetele sunt originare din India si fac parte din familia Solanacee, aceeasi din care fac parte si cartofii sau ardeii. Sunt numeroase soiuri care variaza ca marime si culoare - cele mai cunoscute sunt cele cu coaja mov inchis, dar ele pot fi si albe, rosii, verzi, negre, cu dungi. Iata cum te ajuta vinetele:

1. Sunt o sursa de antioxidanti. Pe langa faptul ca contin o varietate de vitamine si minerale, vinetele se mandresc cu un numar mare de antioxidanti - substante care ajuta la protejarea organismului de daunele cauzate de radicali liberi. Vinetele sunt deosebit de bogate in antocianine, un tip de pigment cu proprietati antioxidante care este responsabil pentru culoarea lor vibranta. In special, o antocianina din vinete numita nasunina este deosebit de benefica. Studii multiple efectuate in eprubete au confirmat ca acest antioxidant este eficient pentru protejarea celulelor impotriva daunelor cauzate de radicalii liberi nocivi.

2. Poate reduce riscul bolilor de inima. Datorita continutului lor de antioxidanti, unele studii sugereaza ca vinetele pot ajuta la reducerea riscului de boli de inima. Intr-un studiu, iepurii cu colesterol crescut au primit 10 ml suc de vinete zilnic, timp de doua saptamani. La sfarsitul studiului, au avut niveluri mai scazute atat de colesterol LDL, cat si de trigliceride, doi markeri de sange care pot duce la un risc crescut de boli de inima atunci cand este crescut. Alte studii au demonstrat ca vinetele pot avea un efect protector asupra inimii. Intr-un studiu, animalele au fost hranite cu vinete crude sau la gratar, timp de 30 de zile. Ambele modalitati au imbunatatit functia cardiaca si au redus severitatea atacului cardiac. Desi aceste rezultate sunt promitatoare, este important de mentionat ca cercetarile actuale sunt limitate la studii efectuate pe animale si in eprubete. Sunt necesare cercetari suplimentare pentru a evalua modul in care vinetele pot influenta sanatatea inimii la om.

3. Ajuta la controlul zaharului din sange. Consumul de vinete poate ajuta la mentinerea glicemiei sub control.
Acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca vinetele au un continut ridicat de fibre, care trec intacte prin sistemul digestiv. Fibrele pot scadea zaharul din sange incetinind rata de digestie si absorbtia zaharului din organism. Absorbtia mai lenta mentine nivelul glicemiei constant si previne varfurile si prabusirile. Alte cercetari sugereaza ca polifenolii sau compusii naturali ai plantelor, care se gasesc in alimente precum vinetele, pot reduce absorbtia de zahar si pot creste secretia de insulina, ambele putand ajuta la scaderea zaharului din sange. Un studiu in eprubeta a analizat extractul de vinete imbogatit cu polifenol. Acesta a aratat ca ar putea reduce nivelurile de enzime specifice care influenteaza absorbtia zaharului, contribuind la reducerea zaharului din sange. Vinetele se incadreaza bine in recomandarile dietetice actuale pentru combaterea diabetului, care includ o dieta bogata in fibre, cereale si legume integrale.

4. Ajuta la pierderea in greutate. Vinetele au un continut bogat de fibre si sunt sarace in calorii, ceea ce le face un plus excelent la orice regim de slabire. Fibrele se deplaseaza lent prin tractul digestiv si pot promova senzatia de satietate, reducand aportul caloric. Fiecare ceasca (82 de grame) de vinete crude contine 3 grame de fibre si doar 20 de calorii. 5. Ajutor pentru combaterea cancerului. Vinetele contin mai multe substante care au potential in combaterea celulelor canceroase. De exemplu, solasodina rnosnosil glicozidele (SRGs) sunt un tip de compusi gasiti in vinete, dar si in alte solanacee. Unele studii efectuate pe animale au aratat ca acesti compusi pot provoca moartea celulelor canceroase si pot contribui, de asemenea, la reducerea recurentei anumitor tipuri de cancer. Desi cercetarile pe aceasta tema sunt limitate, SRG-urile s-au dovedit a fi indeosebi eficiente impotriva cancerului de piele atunci cand sunt aplicate direct pe piele.

Cum se consuma corect. Pentru ca vinetele sa-si pastreze toate beneficiile, se recomanda sa le consumi gatite la abur, la cuptor, coapte sau la gratar. De asemenea, este important sa stiti ca vinetele coapte si congelate nu trebuie preparate cu mult ulei sau combinate in mancaruri prajite pentru ca au o capacitate foarte mare a absorbi uleiul si sunt foarte greu de digerat. Vinetele se digera mai usor daca sunt trecute prin albus de ou inainte de preparare. Este bine ca vinetele (fie crude, fie cele coapte pentru salata) sa fie sarate usor, apoi lasate in repaus pentru a stimula scurgerea lichidului amarui pe care il contin si pentru a absorbi mai putin ulei. Vinetele pregatite pane sau pe gratar (sau in orice preparat care permite) este bine sa fie lasate cu coaja cu tot spre a fi pastrat nasuninul. Vinetele nu trebuie lasate la temperatura camerei, fiindca se amarasc; se pot pastra, maximum o saptamana, in cutia de legume din frigider.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

beneficii antioxidanti controlul glicemiei combat cancerul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1705 (s) | 26 queries | Mysql time :0.016093 (s)