News Flash:

Probleme create de acidul fitic. In ce alimente se gaseste si cum il putem elimina

12 Iulie 2019
236 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: RON (0.0000)
USD: RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Nuciferele sunt o gustare populara si sunt o buna sursa de grasimi nesaturate sanatoase, proteine, fibre, vitamine si minerale. Consumul zilnic de fructe cu coaja lemnoasa este asociat cu risc scazut de boli cardiovasculare si diabet zaharat si reducerea colesterolului si tensiunii arteriale. Studiile au aratat, de asemenea, ca un consum moderat de nucifere poate ajuta chiar la pierderea in greutate. Aceste alimente contin insa si acid fitic, cunoscut si sub denumirea de fitat. Este o forma de depozitare a fosforului in plante, inclusiv in nucifere, seminte, cereale si leguminoase (fasole, mazare, naut si linte) si in cantitati mai mici in legume. Acidul fitic are o gama larga de activitati de promovare a sanatatii, cum ar fi proprietati anticanceroase si antioxidante, precum si prevenirea pietrelor la rinichi si posibila scadere a colesterolului sanguin si a glucozei din sange.

Efectul advers al acidului fitic. Acidul fitic a fost numit inhibitor alimentar si antinutrient, datorita capacitatii sale de a se lega de minerale, in special de fier, zinc, magneziu si calciu, avand ca rezultat o absorbtie minerala slaba in organism si posibile deficiente minerale. Daca dieta dvs. este bine echilibrata, efectele inhibitoare ale acidului fitic asupra absorbtiei minerale sunt probabil foarte scazute si consumarea de alimente cu acid fitic nu pare sa cauzeze deficiente nutritive.

Cum sa reduci acidul fitic din alimente. Exista mai multe metode de preparare si gatire a alimentelor care reduc efectul inhibitor al acidului fitic asupra absorbtiei minerale si cresc digerabilitatea alimentelor: 1. Inmuierea. Acoperirea cu apa a leguminoaselor si a cerealelor boabe activeaza enzimele din alimentele care descompun acidul fitic si reduc considerabil continutul sau. Deoarece acidul fitic se poate scurge in apa de inmuiere,  aruncarea apei in care au stat si clatirea alimentelor inainte de gatire este imperativa. Fasolea si alte leguminoase contin, de asemenea, zaharuri slab absorbite, numite oligozaharide, care sunt fermentate de bacterii intestinale in intestine, rezultand in gaze. Indepartarea apei de inmuiere si spalarea fasolei uscate inainte de gatire, precum si clatirea fasolei conservate, pot elibera aceste zaharuri indigestibile si pot reduce gazele intestinale excesive. Inmuierea scurteaza, de asemenea, timpul de gatire al leguminoaselor si cerealelor.

2. Germinatia. Este procesul de inceput al cresterii plantelor din seminte si se spune ca reduce continutul de acid fitic cu pana la 40%. Procesul de germinare descompune semintele, facand mai usor pentru organism procesul de digerare si de absorbtie a substantelor nutritive. 3. Activarea. Inmuierea nuciferelor incepe procesul de germinare. Activarea este procesul de inmuiere timp de pana la 24 de ore in apa sarata la temeratura camerei, apoi clatirea, drenarea si uscarea la o temperatura foarte scazuta in cuptor - cea mai mica temperatura posibila) sau dehidratator. Se spune ca activarea nuciferelor poate creste absorbtia minerala si digestibilitatea.

4. Fermentatia. Este una dintre cele mai vechi forme de conservare a alimentelor din lume, datand de la inceputul civilizatiei umane. Este un proces biochimic in care microorganismele (cum ar fi bacteriile, drojdiile si mucegaiurile) sau enzimele transforma zaharul si amidonul in alcool sau acid lactic, care ajuta la conservarea alimentelor. Ati auzit probabil despre termenul de "probiotice" - tipul de bacterii bune definite de Organizatia Mondiala a Sanatatii ca fiind "microorganisme vii care, atunci cand sunt administrate in cantitati adecvate, confera un beneficiu pentru sanatate gazdei". Mancarurile si bauturile fermentate natural contin microorganisme probiotice care au fost asociate cu multe beneficii pentru sanatate, incluzand imbunatatirea digestiei si cresterea valorii nutritionale a unui produs alimentar. Fermentatia reduce cantitatea de acid fitic si creste biodisponibilitatea mineralelor.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

acid fitic beneficii efecte adverse nucifere cereale leguminoase
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2004 (s) | 26 queries | Mysql time :0.020108 (s)