News Flash:

Prea multa vitamina C? Care sunt efectele adverse

4 August 2019
175 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: RON (0.0000)
USD: RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Vitamina C este un nutrient foarte important pentru sanatatea ta. Mentine sistemul imunitar sanatos, joaca un rol important in vindecarea ranilor, mentine oasele puternice si imbunatateste functia creierului. Interesant, unii sustin ca suplimentele cu vitamina C ofera beneficii dincolo de cele care pot fi obtinute din vitamina C gasita in alimente. Unul dintre motivele cele mai frecvente pentru care oamenii iau suplimente de vitamina C este ideea ca ajuta la prevenirea racelii. Cu toate acestea, multe suplimente contin cantitati extrem de mari de vitamina, ceea ce poate provoca reactii adverse nedorite in unele cazuri.

Vitamina C este o vitamina solubila in apa, ceea ce inseamna ca se dizolva in apa. Spre deosebire de vitaminele liposolubile, vitaminele solubile in apa nu se depoziteaza in organism. In schimb, vitamina C pe care o consumati este transportata in tesuturile dumneavoastra prin fluide corporale, iar orice surplus se excreta in urina. Deoarece organismul nu stocheaza vitamina C si nu o produce singur, este important sa consumati zilnic alimente care sunt bogate in vitamina C. Cu toate acestea, suplimentarea cu cantitati mari de vitamina C poate duce la efecte adverse, cum ar fi distresul digestiv si pietrele la rinichi.

Acest lucru se intampla deoarece, daca va supraincarcati corpul cu doze mai mari decat cele normale din aceasta vitamina, acesta va incepe sa se acumuleze, potential conducand la simptome de supradozaj. Este important sa retineti ca este inutil pentru majoritatea oamenilor sa ia suplimente de vitamina C, deoarece puteti obtine cu usurinta suficient de mult consumand alimente proaspete, in special fructe si legume. Pentru majoritatea oamenilor, o portocala sau o ceasca de capsuni, ardei rosu taiat bucati sau broccoli ofera suficienta vitamina C pentru o zi. Pentru adulti, cantitatea zilnica recomandata pentru vitamina C este de 65 pana la 90 de miligrame (mg) pe zi, iar limita superioara este de 2.000 mg pe zi. Desi prea multa vitamina C este putin probabil sa fie daunatoare, megadoza suplimentelor de vitamina C ar putea provoca: diaree, greata, varsaturi, arsuri, crampe abdominale, durere de cap, insomnie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina c efecte adverse diaree greata arsuri varsaturi dureri cap
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1946 (s) | 26 queries | Mysql time :0.017213 (s)