News Flash:

Plante si suplimente care stimuleaza somnul odihnitor

31 Iulie 2019
202 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: RON (0.0000)
USD: RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Obiceiul de a bea o ceasca de ceai inainte de culcare poate ajuta la relaxare si la un somn mai bun. Se toarna o cana de apa clocotita peste 2-3 lingurite de planta uscata si se lasa la infuzat 10-15 minute. Musetelul, floarea pasiunii si melisa (roinita) se numara printre plantele folosite in mod traditional pentru efectele lor de calmare, pentru combaterea insomniei si a anxietatii. Unele studii au aratat ca valeriana este un eficient ajutor pentru somn, avand un efect sedativ usor. De asemenea, florile de hamei imbunatatesc calitatea somnului, mai ales in combinatie cu valeriana.

O planta pe care nu ai asocia-o cu sedarea este salata verde. Si totusi, frunzele de salata au acest efect. Un studiu pe soareci a constatat ca anumiti compusi din salata verde au ca efect cresterea duratei somnului. Intr-un alt studiu mic, pacientii care au primit capsule cu extract de salata au raportat un somn semnificativ imbunatatit.

Suplimente pentru a va ajuta sa dormiti. Institutul de Medicina Functionala din Australia recomanda incercarea unuia dintre urmatoarele (este intotdeauna mai bine sa incepeti cu doza mai mica, deoarece ar fi suficient pentru a va ajuta sa dormiti): 1. Melatonina. - 1-5 mg pentru a adormi (cu prescriptie medicala). 2. Vitamine B si magneziu. Cercetatorii considera ca prezenta unor vitamine si minerale, in special a vitaminei B3, a vitaminei B6 si a magneziului in alimente, joaca un rol-cheie in reglarea somnului. Daca luati un supliment de magneziu optati intre citrat sau glicinat - 400-800 mg la culcare. 3. Taurina. Este un aminoacid care induce un somn mai bun si creste starea de bine. Doza recomandata: 500-2000 mg cu o ora inainte de culcare.

4. 5-HTP. 5-hidroxitriptopanul, cunoscut si ca oxitriptan, este un aminoacid natural, un precursor chimic, dar si un intermediar metabolic in biosinteza neurotransmitatorului serotonina. Corpul il face din triptofan. 5-HTP nu se gaseste in alimentele pe care le consumam, dar poate fi luat ca supliment. Doza recomandata: 50-300 mg cu o ora inainte de culcare. Foarte important! Nu luati 5-HTP daca luati antidepresive.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

musetel floarea pasiunii melisa salata verde vitamina b magneziu 5-htp
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1884 (s) | 26 queries | Mysql time :0.019733 (s)