News Flash:

Fructe si legume pe care e mai bine sa le cumperi congelate

6 Decembrie 2018
142 Vizualizari | 0 Comentarii

Atunci cand fructele si legumele sunt culese exact cand s-au copt si congelate imediat continutul de nutrienti va fi mai ridicat decat in cazul variantelor proaspete care sunt transportate pe distante mari. Este foarte util sa mergi la raionul de alimente congelate pentru a selecta optiunile potrivite care iti vor permite sa te bucuri de fructe sau legume chiar si atunci cand sezonul lor s-a incheiat. Iata ce ar trebui sa cumperi congelat data viitoare cand mergi la supermarket:
 
1. Fructe de padure. Principalul motiv pentru care este recomandat sa le cumperi congelate este ca sezonul lor este foarte scurt. „Daca vrei sa cumperi fructe de padure proaspete de import trebuie sa stii ca ele sunt culese cat timp sunt inca verzi pentru a ajunge cu un aspect placut la destinatie. Aceasta procedura reduce insa nivelul de nutrienti ai produsului de la raft. Capsunile, zmeura, murele si afinele vor avea mai multe vitamine in varianta congelata in afara sezonului pentru ca se conserva nutrientii din momentul in care s-au copt”, explica dr. Cassandra Suarez, nutritionist din Boston.
 
2. Morcovi. Cu siguranta ai cele mai bune intentii atunci cand cumperi morcovi proaspeti de la magazin, dar pe masura ce trec zilele saptamanii si nu apuci sa-i folosesti, se vor inmuia si pot mucegai. „Morcovii congelati sunt o optiune excelenta pentru ca sunt o sursa importanta de beta-caroten si antioxidanti, care sunt pastrati prin intermediul procesului de congelare. Printre beneficiile consumului de morcovi se numara o vedere mai buna, prevenirea cancerului si efectul antirid”, spune dr. Suarez, potrivit eva.ro.
 
3. Mango. Mango proaspat este de obicei necopt sau prea copt. In plus, vei avea nevoie de timp suplimentar pentru a decoji fructul si a-l taia felii. „Mereu am la indemana mango congelat. Nu este util doar pentru a pregati smoothie-uri, ci poate fi folosit la salate, cereale integrale sau piure de cartofi dulci”, potrivit dr. Cara Harbstreet, nutritionist.
 
4. Mazare. Este o modalitate foarte simpla de a obtine un plus de fibre si vitamine in fiecare zi. „Mazarea congelata poate fi adaugata la supe, tocanite, salate sau servita simpla, ca garnitura”, spune dr. Harbstreet.
 
5. Spanac. Spanacul crud este delicios daca vrei sa-l consumi proaspat sau la salate, dar daca planuiesti sa-l gatesti varianta congelata este preferabila. „Daca vrei sa adaugi spanac la un sos, o supa, la o tocanita sau sa prepari reteta clasica este mai bine sa iei in calcul produsul congelat. Spanacul crud pierde foarte mult volum cand este gatit, precum si o cantitate semnificativa de nutrienti. Spanacul congelat contine multa apa, asa ca lasa-l la dezghetat intr-un vas cu o sita inainte de a-l adauga la diverse preparate. Stoarce-l cand il adaugi ca ingredient si vei obtine acelasi gust senzational, plus multe vitamine”, spune dr. Harbstreet.
 
6. Porumb. Porumbul copt este o gustare speciala, dar cand sezonul se incheie nu iti ramane decat sa alegi intre varianta la conserva si cea congelata. „In loc sa alegi conservele cu porumb, care de obicei contin un exces de sodiu, mai bine cumpara-l congelat. Va fi foarte usor sa-l fierbi  sau sa-l prepari la microunde”, spune dr. Suarez.
 
7. Piersici. Cine nu este tentat de o piersica zemoasa si aromata? Din pacate sezonul se incheie mult prea repede si trebuie sa te gandesti la alternative. Piersicile la conserva au prea mult zahar, iar gustul lor poate fi afectat de procesul de conservare. Cel mai bine este sa alegi piersicile congelate care nu contin zahar adaugat. Le poti consuma simple sau le poti adauga la terciul cu ovaz, la iaurt grecesc sau pot deveni noul tau topping pentru clatite. Nu ezita sa le folosesti si la prajituri sau placinte.
 
8. Edamame. Boabele de soia vor fi gasite cel mai adesea la sectiunea de alimente congelate. 100g de edamame contin 6g de fibre, 10g de proteine, 19% din necesarul zilnic de vitamina C, 14% din necesarul de fier si 7% din doza recomandata de calciu. Consuma edamame ca garnitura simpla sau poti adauga acest ingredient la salatele pe baza de quinoa, cu putina ceapa. (A.M.)

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

produse congelate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1480 (s) | 26 queries | Mysql time :0.015221 (s)