News Flash:

Este sanatos consumul de ovaz crud?

17 August 2019
76 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: RON (0.0000)
USD: RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Ovazul este o cereala consumata pe scara larga. Deoarece corpul tau nu poate digera complet boabele, acestea trebuie procesate, iar in urma acestui proces rezulta fulgii de ovaz, faina de ovaz sau taratele de ovaz. Preferati de multa lume la micul dejun, fulgii de ovaz pot fi savurati gatiti sau cruzi. Aceasta inseamna ca ii puteti fierbe, ca la prepararea terciului sau ii puteti consuma la rece - de exemplu, sa ii adaugati in shake-uri. Acestea fiind spuse, datorita procesului de incalzire la care sunt supuse boabele de ovaz pentru a le face digerabile, ovazul crud este gatit tehnic.

Beneficii ale ovazului. 1. Poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol. Ovazul este bogat in betaglucan, o fibra solubila care s-a dovedit a reduce nivelul colesterolului in mai multe studii. Betaglucanul actioneaza formand un gel in intestinul subtire. Acest gel restrictioneaza absorbtia colesterolului alimentar si interfereaza cu reabsorbtia sarurilor biliare, care joaca un rol esential in metabolismul grasimilor. Cercetarile au stabilit ca dozele zilnice de cel putin 3 grame de betaglucan pot reduce nivelul de colesterol din sange cu 5-10%.

2. Ajuta la controlul glicemiei. Controlul zaharului din sange este vital pentru sanatate si mai ales important pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2 sau pentru cei care au dificultati in a produce sau a raspunde la insulina, hormonul care regleaza nivelul zaharului din sange. S-a dovedit ca betaglucanul ajuta la controlul glicemiei datorita capacitatii sale de a forma o substanta asemanatoare cu un gel in sistemul digestiv. 3. Poate fi benefic sanatatii inimii. Hipertensiunea arteriala este un factor de risc pentru bolile de inima, care este una dintre cele mai frecvente afectiuni si o cauza principala de deces la nivel mondial. Fibrele solubile precum betaglucanii din ovaz au fost asociate cu efecte de scadere a tensiunii arteriale. Un studiu de 12 saptamani care a inclus 110 persoane cu hipertensiune arteriala netratata a constatat ca un consum de 8 grame de fibre solubile din ovaz a redus atat tensiunea sistolica cat si pe cea diastolica comparativ cu grupul de control. In mod similar, intr-un studiu de 6 saptamani pe 18 persoane cu hipertensiune, cei care consumau 5,5 grame de betaglucan pe zi au experimentat o reducere de 7,5 si 5,5 mm Hg a tensiunii arteriale sistolice si diastolice, in comparatie cu un grup de control.

4. Sanatos pentru intestinul tau. Un alt efect asupra sanatatii atribuit ovazului este capacitatea de a sustine sanatatea intestinului. Acest efect se datoreaza fibrei insolubile din ovaz, care, spre deosebire de fibra solubila, nu este solubila in apa si, prin urmare, nu formeaza o substanta asemanatoare unui gel. Bacteriile din intestinele tale nu fermenteaza fibre insolubile in aceeasi masura cu cele care fermenteaza fibra solubila, ceea ce creste marimea scaunului. 5. Poate promova pierderea in greutate. Aportul mai mare de cereale integrale precum ovazul este legat de un risc mai mic de crestere in greutate si obezitate. In parte, acest lucru se poate datora faptului ca fibrele solubile te pot ajuta sa te simti mai plin pentru mai mult timp si, in consecinta, vei manca mai putin. Doua studii au stabilit ca consumul de ovaz a crescut sentimentele de plenitudine si a suprimat dorinta de a manca peste patru ore, comparativ cu cerealele de mic dejun. Aceste efecte au fost atribuite continutului de betaglucan din ovaz. Astfel, ovazul crud va poate ajuta sa mentineti sau sa pierdeti in greutate.

Dezavantaje posibile ale consumului de ovaz crud. Desi ovazul crud este sigur de mancat, este recomandat sa il inmuiati in apa, suc, lapte sau alt lichid pentru a evita unele reactii adverse nedorite. Consumul de ovaz crud ar putea duce la indigestie sau constipatie. Mai mult decat atat, ovazul crud contine acid fitic, un antinutrient care se leaga de minerale precum fierul si zincul, ceea ce face dificil pentru organismul tau sa le absoarba. Acest lucru ar putea duce la deficiente minerale in timp, dar nu este de obicei o problema daca in general ai o dieta bine echilibrata. In plus, inmuierea ovazului brut in apa reduce efectul acidului fitic asupra absorbtiei mineralelor. Pentru a obtine cele mai multe beneficii, inmuiati ovazul timp de cel putin 12 ore.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ovazul crud beneficii scade colesterolul controlul glicemiei
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1674 (s) | 26 queries | Mysql time :0.014559 (s)