News Flash:

Endorfinele, hormonii fericirii. Cum sa stimulezi natural nivelul acestora

1 August 2019
763 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: RON (0.0000)
USD: RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Endorfinele sunt substante chimice produse natural de sistemul nervos pentru a face fata durerii sau stresului. Acestea sunt adesea numite "hormonii fericirii", deoarece sunt legate de starea de fericire a omului. Endorfinele sunt produse in principal in hipotalamus si glandele hipofizare, desi pot proveni si din alte parti ale corpului. Ele fac parte dintre neurotransmitatori - alaturi de dopamina si serotonina, dar din punct de vedere chimic, au structura de proteine complexe, iar in organism au rol analgezic - suprima orice fel de durere.

Endorfinele au o structura chimica foarte asemanatoare cu opioidele si functioneaza ca acestea - ele folosesc aceiasi receptori pentru a se "agata" de celule. Efectul de calmare a durerii este puternic, iar consecinta este o stare de relaxare, de bucurie chiar. Nivelul endorfinelor din corpul uman variaza de la o persoana la alta. Persoanele care au niveluri mai scazute au un risc mai mare de depresie sau fibromialgie, insa sunt necesare mai multe cercetari in acest domeniu. Urmatoarele activitati reprezinta modalitati de stimulare naturala a endorfinelor. Cu toate acestea, nivelul endorfinelor variaza intre persoane, astfel incat si rezultatele poti fi diferite.

1. Sport regulat. Exercitiile fizice regulate ajuta la combaterea anxietatii si a depresiei datorita endorfinelor care sunt eliberate in timpul antrenamentelor. De ani de zile, cercetatorii au suspectat endorfinele ca au cauzat asa-numita "inaltimea alergatorului", un sentiment de euforie care apare dupa o activitate fizica indelungata si viguroasa. Cu toate acestea, masurarea endorfinelor la om nu a fost posibila decat in ​​2008, cand a devenit disponibila o noua tehnologie imagistica. Cercetatorii au folosit tomografia cu emisie de pozitroni (PET) pentru a vizualiza creierul atletului atat inainte cat si dupa exercitii fizice. Ei au descoperit o crestere a eliberarii endorfinelor dupa exercitii fizice. Deoarece exercitiul stimuleaza starea de spirit si creste nivelul endorfinelor, unii profesionisti medicali prescriu exercitile regulate ca tratament pentru depresia sau anxietatea usoara pana la moderata. Exercitiile pot fi practicate in siguranta impreuna cu alte tratamente, cum ar fi medicamentele sau psihoterapia.

2. O mana de ajutor. Voluntariatul, donarea si oferirea ajutorului altora pot, de asemenea, sa faca o persoana sa se simta bine. Cercetatorii de la Institutul National de Sanatate din SUA au descoperit ca oamenii care au oferit bani in scop caritabil si-au activat centrii placerii din creier. Acest lucru poate duce la imbunatatirea nivelului de endorfine. 3. Yoga si meditatie. Sunt cunoscute pentru efectele lor de relaxare si reducere a stresului. Aceasta se poate datora partial unei eliberari de endorfina. Unele cercetari sugereaza ca yoga si meditatia pot scadea markerii de stres si pot creste endorfinele.

4. Mancaruri picante. Oamenii care se bucura de alimente picante pot obtine un impuls suplimentar de la felurile de mancare preferate. Unele cercetari sugereaza ca unii compusi din ardei iute si alimente similare pot declansa o senzatie de durere in gura, ceea ce determina o crestere a endorfinelor. 5. Ciocolata neagra. O cercetare din 2013 sugereaza ca ciocolata neagra ar putea creste nivelul endorfinei. Pudra de cacao si ciocolata contin substante chimice numite flavonoide care par a fi benefice pentru creier. O revizuire din 2017 a constatat ca ciocolata poate ajuta la stimularea endorfinelor. Cu toate acestea, multe produse comerciale de ciocolata contin doar cantitati mici de cacao reala si adesea contin cantitati generoase de zahar si grasimi adaugate. Oamenii care doresc sa foloseasca ciocolata pentru a imbunatati nivelul endorfinelor si starea de spirit ar trebui sa caute produse care contin cel putin 70% cacao si sa consume ciocolata moderat. 6. Rasul. Numeroase studii au urmarit beneficiile  rasului, iar unele sugereaza ca rasul creste endorfinele. Un studiu din 2017 a constatat ca rasul social elibereaza endorfinele in creier.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

endorfinele hormonii fericirii fibromialgie sport voluntariat yoga
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1848 (s) | 36 queries | Mysql time :0.025251 (s)