News Flash:

Doza zilnica de zinc si sursele cele mai bune

21 Noiembrie 2018
33 Vizualizari | 0 Comentarii

Aportul adecvat de zinc este deosebit de important pentru copii, deoarece chiar si o deficienta de zinc usoara poate impiedica cresterea si dezvoltarea, creste riscul de infectii, diaree si boli respiratorii. Doza recomandata pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 1-8 ani variaza de la 3-5 miligrame, crescand pe masura ce copilul inainteaza in varsta. Baietii cu varste cuprinse intre 9 si 13 ani necesita 8 miligrame de zinc pe zi. Dupa varsta de 14 ani, cerinta creste pana la cele 11 miligrame pe zi, care sunt necesare pentru toti barbatii adulti. Pentru fetelele cu varsta peste 8 ani, cerinta ramane stabila la 8 miligrame pe zi, cu exceptia varstei 14-18 ani, unde recomandarea creste pana la 9 miligrame pe zi. Femeile gravide si cele care alapteaza au o nevoie mai mare de zinc, 11-13 miligrame pe zi, in functie de varsta.

Cele mai bune surse de zinc sunt fasolea, carnea de animale, nuci, peste si alte fructe de mare, cereale integrale si produse lactate. Zincul este, de asemenea, adaugat la unele cereale pentru micul dejun si alte alimente fortificate. Vegetarienii pot necesita pana la 50% mai mult decat consumul recomandat de zinc din cauza biodisponibilitatii scazute a zincului din alimentele pe baza de plante. Alimentele cu cel mai mare continut de zinc raportat sunt: stridii - 90 g, 14,1 miligrame; carne de vita, galbenus - aproximativ 100g, 7miligrame; fasole fiarta, conservata, ½ cana: 6,9 miligrame; crab fiert - 100g, 6,5 miligrame; carne de vita slaba, 100g , 5,3 miligrame; homar, gatit, 100 g: 3,4 miligrame; carne de porc, macra, gatita, 100 g: 2,9 miligrame, orez salbatic, fiert, ½ cana: 2,2 miligrame, mazare verde gatita, o ceasca: 1,2 miligrame; iaurt, simplu, 240 ml, 1,3 miligrame; nuci pecan - 30g, 1,3 miligrame; arahide, prajite uscate, 30 g: 0,9 miligrame. Suplimentele de zinc sunt, de asemenea, disponibile sub forma de capsule si tablete. Cu toate acestea, limita superioara tolerabila pentru zinc este de 40 miligrame pentru barbati si femei peste 18 ani.

S-a demonstrat din nou ca izolarea anumitor substante nutritive sub forma de suplimente nu va oferi aceleasi beneficii pentru sanatate ca si consumul nutrientilor dintr-un intreg aliment. In primul rand, concentrati-va asupra acoperiririi zilnice a necesarului de zinc din alimente, apoi utilizati suplimentele ca rezerva, daca este necesar.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

zinc infectii boli respiratorii doza zilnica surse alimente stridii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1072 (s) | 36 queries | Mysql time :0.020174 (s)