News Flash:

Dieta care-ti stimuleaza creierul

5 Decembrie 2018
131 Vizualizari | 0 Comentarii

Organismul are nevoie de combustibil pentru a functiona corect, iar acest lucru este valabil si pentru creier. Dieta mediteraneana poate proteja impotriva declinului cognitiv si poate imbunatati memoria. Acest regim alimentar, considerat unul dintre cele mai sanatoase, se bazeaza pe consumul de fructe, legume, cereale integrale, fasole, leguminoase, grasimi sanatoase - cum ar fi uleiul de masline, nuci si peste - si proteinele slabe. Cercetarile arata ca dieta mediteraneana previne bolile cronice majore si va ajuta sa traiti mai mult. De asemenea, s-a demonstrat ca are un impact pozitiv pe termen lung asupra functiei cognitive si este legata de prevenirea si incetinirea declinului cognitiv, de imbunatatirea memoriei si a atentiei. Studiile au aratat ca uleiul de masline extra virgin, care reprezinta un ingredient de baza in dieta mediteraneana, protejeaza capacitatea de memorare si de invatare.

In utimii ani si dietele ketogenice au castigat atentia publicului mai ales pentru efectul asupra greutatii - stimuleaza slabirea. O astfel de dieta este scazuta in carbohidrati, dar bogata in grasimi. Reducerea drastica a aportului de carbohidrati si inlocuirea acestora cu grasime va pune corpul intr-o stare metabolica cunoscuta sub numele de cetoza. Cetoza creste eficienta organismului in arderea grasimilor pentru energie si creeaza cetone din grasime din ficat, care furnizeaza energie creierului. Cercetarile recente au aratat ca, la animalele in varsta, dieta ketogenica imbunatateste memoria, pastreaza functia creierului si creste sansele ca animalul sa traiasca mai mult.

Alimente care imbunatatesc memoria. Desi o dieta care accentueaza consumul de alimente "reale" mai degraba decat alimente prelucrate, evitarea trans-grasimilor si a zaharului si consumul de grasimi sanatoase va va ajuta sa va alimentati creierul si memoria, anumite alimente ajuta creierul mai mult decat altele. Iata cateva alimente pe care cercetarile recente le-au considerat boostere de memorie. Consumul de nuca este asociat cu o performanta imbunatatita in testele functiei cognitive pentru memorie, concentrare si viteza de prelucrare a informatiilor. Concentratul de afine imbunatateste functia creierului, memoria de lucru, fluxul sanguin catre creier si activeaza creierul in timp ce efectueaza teste cognitive.

Luteina gasita in spanac, precum si avocado si oua, poate contracara imbatranirea cognitiva si imbunatateste invatarea si memoria. Avocado imbunatateste functia cognitiva in testele de memorie, viteza de procesare si nivelurile de atentie. Cacaua si ciocolata sporesc performanta memoriei de lucru si procesarea informatiilor vizuale si contracareaza tulburarile cognitive legate de deprivarea somnului. Flavonoizii din boabele de cacao pot inversa declinul memoriei legate de varsta. Cofeina - echivalenta cu cinci cesti de cafea pe zi - inverseaza afectarea memoriei la soarecii crescuti pentru a dezvolta simptomele bolii Alzheimer. Scortisoara promoveaza imbunatatirea memoriei si poate viza afectarea cognitiva si boala Alzheimer.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta creier declin cognitiv dieta mediteraneana memorie invatare nuci
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1644 (s) | 27 queries | Mysql time :0.016695 (s)