News Flash:

Dieta care stimuleaza fertilitatea

20 Noiembrie 2018
219 Vizualizari | 0 Comentarii

Stiinta acorda tot mai multa atentie rolului pe care alimentatia il poate juca in imbunatatirea fertilitatii si sustinerea sarcinilor sanatoase. In timp ce multe femei incep sa devina preocupate de mancarea sanatoasa dupa ce raman insarcinate, exista tot mai multe dovezi ca dieta conteaza cu mult inainte de conceptie. Consumul nesanatos de alimente - fie prea mult sau prea putin - a fost recunoscut ca un factor care contribuie la infertilitate de multi ani. De asemenea, o greutate prea mica sau prea mare deregleaza ciclul tau de reproducere. "Daca sunteti prea subtire, este posibil sa nu produceti suficient estrogen si, daca sunteti supraponderal sau obez, puteti produce prea mult", spune dr. Maria Biasucci-Vianna. Un prim sfat al specialistului este sa va mentineti o greutate sanatoasa pentru a va mentine echilibrul ciclului reproductiv.

Daca greutatea nu este o problema, dar va confruntati cu infertilitate, va schimba oare problema obiceiurile dietetice? Recent, cercetatorii de la scoala de Sanatate Publica de la Harvard au publicat rezultate dintr-un studiu care a inclus peste 18.000 de femei care au fost urmarite timp de opt ani pentru a vedea daca dieta lor a influentat capacitatea lor de a ramane insarcinate. Studiul a constatat ca femeile care au mancat alimente care contin cantitati mai mari de grasimi trans, proteine ​​animale si carbohidrati, printre alti factori alimentari, aveau un risc mai mare de a avea o tulburare ovulatorie. Problemele de ovulatie cauzeaza infertilitate la aproximativ 20% dintre femeile care cauta ajutor specializat pentru a deveni mame. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca foarte multe astfel de cazuri pot fi prevenite prin ajustarea dietei si a stilului de viata. Aceste constatari se aplica numai femeilor cu probleme de ovulatie si nu tuturor femeilor infertile. Cu toate acestea, constatarile cheie ale studiului ar putea oferi femeilor noi cai de explorat, inclusiv:

1. Schimbati sursele de proteine: inlocuiti o parte din carnea de vita, de porc sau de pui pe care o consumati (proteine ​​animale) cu surse de proteine ​​vegetale, cum ar fi leguminose si nucifere. Cand cinci procente din consumul total de calorii provin din proteine ​​vegetale in loc de animale, riscul de infertilitate ovulatorie scade cu mai mult de 50%. 2. Adaugati cateva produse lactate cu continut ridicat de grasimi. Cu cat mai multe produse lactate cu continut scazut de grasimi mancati, cu atat riscul de infertilitate ovulatorie este mai mare. Din cand in cand este binevenit un pahar cu lapte integral. 3. Nu uitati vitaminele. Femeile din studiu care au luat in mod regulat suplimente de fier si multivitamine continand acid folic au avut un risc mai mic de infertilitate legata de ovulatie.

Cu toate acestea, trebuie sa recunoastem, sunt femei ale caror alegeri alimentare sunt ingrozitoare, dar care nu au nici o problema sa ramana insarcinate. De asemenea, exista o multime de femei care au mese sanatoase in mod consecvent, dar se lupta cu infertilitatea. "Nu este clar cum ceea ce mancam poate determina cat de usor vom ramane insarcinate", spune Melinda Johnson, dietetician.  In ciuda acestui lucru, Johnson adauga: "Are sens sa mananci o dieta sanatoasa in timp ce incerci sa ramai insarcinata. Poate creste sansele de a ramane insarcinata, dar, dincolo de aceasta, hraneste-ti corpul pentru a fi in cel mai sanatos moment atunci cand ramaneti insarcinata." Daca incercati sa deveniti mama, Johnson va sfatuieste sa va concentrati asupra urmatoarelor alimente, intrucat pun bazele nutritionale pentru cresterea si dezvoltarea fatului. Iata si alte sfaturi:

1. Consumati colina: este posibil sa nu fiti auzit de ea, dar colina este un nutrient cu potentialul de a reduce riscul mutatiilor genetice care pot duce la defecte congenitale. De asemenea, este importanta pentru functia creierului, printre alte beneficii. Majoritatea femeilor nu primesc suficienta colina; multe vitamine prenatale nici macar nu o contin. Galbenusul de ou este bogat in colina, numai ficatul de vita contine mai mult. Colina se mai gaseste si in soia, fulgi vde ovaz, conopida, varza. 2. Dansul se face in doi. Problemele de fertilitate se pot datora greutatii sau dietei partenerului de sex masculin. Johnson spune ca vitaminele C si E, zincul si acidul folic contribuie la imbunatatirea sanatatii spermatozoizilor. Motilitatea spermatozoizilor poate fi de asemenea afectata de fumat, bauturi alcoolice (inclusiv bere) si consum de droguri recreationale. 3. Peste cu atentie: Nu mancati sushi si niciun peste crud. Evitati pestii care au un continut ridicat de mercur: inclusiv peste-spada, macrou regal, rechin, unel specii de ton. 4. Reduceti cofeina: atunci cand este in cantitate mare, cofeina interfereaza cu conceptia. Poate doriti sa luati in considerare eliminarea acesteia din dieta dumneavoastra, evitand cafeaua, ceaiul si alte bauturi care o contin. Daca nu puteti, limitati-va la maxim doua cesti de cafea pe zi.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

infertilitate fertilitate dieta greutate proteine vitamine colina peste
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1705 (s) | 36 queries | Mysql time :0.021743 (s)