News Flash:

9 alimente care sunt bune pentru ficatul tau. Scad inflamatia, previn acumularea de grasime si fibroza hepatica

8 August 2019
351 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: RON (0.0000)
USD: RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Ficatul indeplineste o varietate de sarcini esentiale, de la producerea de proteine, colesterol si bila pana la depozitarea de vitamine, minerale si chiar carbohidrati. De asemenea, acesta descompune toxinele precum alcoolul, medicamentele si subprodusele naturale ale metabolismului. Mentinerea ficatului in forma buna este importanta pentru pastrarea sanatatii. Iata cele mai bune alimente pentru a mentine ficatul sanatos:

1. Cafea. Este una dintre cele mai bune bauturi pe care le puteti consuma pentru a promova sanatatea ficatului. Studiile au aratat ca consumul de cafea protejeaza ficatul de boli, chiar si la cei care au deja probleme cu acest organ. De exemplu, mai multe cercetari au aratat ca consumul de cafea scade riscul de ciroza sau afectare hepatica permanenta la persoanele cu boli hepatice cronice. Consumul de cafea poate reduce, de asemenea, riscul dezvoltarii cancerului hepatic si are efecte pozitive asupra bolilor hepatice si inflamatiei. Este chiar asociat cu un risc mai mic de deces la persoanele cu boli hepatice cronice, cu cele mai mari beneficii observate la cei care beau cel putin trei cesti pe zi. Aceste beneficii par sa provina din capacitatea sa de a preveni acumularea de grasime si colagen, doi dintre principalii markeri ai bolii hepatice. Cafeaua scade, de asemenea, inflamatia si creste nivelul glutationului antioxidant.

2. Ceai verde. Potrivit unui studiu la pacientii cu boala hepatica grasa non-alcoolica, consumul de ceai verde, timp de 12 saptamani, a imbunatatit nivelul enzimelor hepatice. De asemenea, poate reduce stresul oxidativ si depunerile de grasime in ficat. Mai mult, o alta recenzie a descoperit ca persoanele care beau ceai verde aveau un risc mai mic sa dezvolte cancer la ficat. Cel mai mic risc a fost observat la persoanele care beau patru sau mai multe cesti pe zi. O serie de studii pe soareci si sobolan au demonstrat, de asemenea, efectele benefice ale extractelor de ceai negru si verde. De exemplu, un studiu la soareci a descoperit ca extractul de ceai negru a inversat multe dintre efectele negative ale unei diete bogate in grasimi asupra ficatului, precum si imbunatatirea markerilor hepatici. Cu toate acestea, unii oameni, in special cei care au probleme la ficat, ar trebui sa fie precauti inainte de a consuma ceai verde ca supliment. Acest lucru se datoreaza faptului ca au existat mai multe rapoarte de leziuni hepatice rezultate din utilizarea suplimentelor care contin extract de ceai verde

3. Grapefruit. Contine antioxidanti care protejeaza in mod natural ficatul. Cei doi antioxidanti principali gasiti in grapefruit sunt naringenina si naringina. Mai multe studii efectuate pe animale au descoperit ca ambele ajuta la protejarea ficatului de vatamari. Acest fruct reduce inflamatia si protejeaza celulele. Studiile au aratat, de asemenea, ca acesti antioxidanti pot reduce dezvoltarea fibrozei hepatice, care rezulta de obicei din inflamatia cronica. Mai mult decat atat, la soarecii care au fost hraniti cu o dieta bogata in grasimi, naringenina a scazut cantitatea de grasime din ficat si a crescut numarul de enzime necesare pentru arderea grasimilor, ceea ce poate ajuta la prevenirea acumularii excesului de grasime. In cele din urma, la sobolani, s-a aratat ca naringina imbunatateste abilitatea de a metaboliza alcoolul si contracareaza efectele negative ale alcoolului. Pana in prezent, efectele grapefruitului sau ale sucului de grapefruit in sine, si nu componentele sale, nu au fost studiate. In plus, aproape toate studiile privind antioxidantii din grapefruit au fost efectuate pe animale. Cu toate acestea, dovezile actuale indica faptul ca grapefruit-ul este o modalitate buna de a-ti mentine ficatul snatos, combatand pagubele si inflamatiile.

4. Afine si merisoare. Ambele contin antocianine, antioxidanti care confera fructelor culorile distinctive. De asemenea, au fost legate de multe beneficii pentru sanatate. Mai multe studii efectuate pe animale au demonstrat ca afinele si merisoarele, precum si extractele sau sucurile lor, pot ajuta la mentinerea ficatului sanatos. 5. Struguri. In special strugurii rosii si negri, contin o varietate de compusi vegetali benefici. Cel mai cunoscut este resveratrolul, care are o serie de beneficii pentru sanatate, intre care scaderea inflamatiei, prevenirea daunelor si cresterea nivelului de antioxidanti. Un studiu mic care a inclus pacienti cu steatoza hepatica non-alcoolica, a aratat ca suplimentarea cu extract de seminte de struguri, timp de trei luni, a imbunatatit functia hepatica. Cu toate acestea, avand in vedere ca extractul de seminte de struguri este o forma concentrata, s-ar putea sa nu vezi aceleasi efecte din consumul de struguri intregi.

6. Suc de sfecla. Este o sursa de nitrati si antioxidanti numiti betalaina, care sunt extrem de benefici organismului. Mai multe studii la sobolan au aratat ca sucul de sfecla reduce deteriorarea oxidanta si inflamatia la nivelul ficatului si creste enzimele naturale de detoxifiere. 7. Legume crucifere. Varza de Bruxelles, broccoli si frunzele de mustar, dar si alte legume crucifere sunt cunoscute pentru continutul ridicat de fibre si gustul distinctiv. De asemenea, sunt bogate in compusi vegetali benefici.
Studiile efectuate pe animale au aratat ca germenii de varza de Bruxelles si extractul din germeni de broccoli cresc nivelul de enzime de detoxifiere si protejeaza ficatul de deteriorare. Un studiu efectuat pe celulele hepatice umane a constatat ca acest efect a ramas chiar si atunci cand varza de Bruxelles a fost gatita. Un studiu recent efectuat la barbati cu ficat gras a descoperit ca extractul de brocoli, care este bogat in compusi vegetali benefici, a imbunatatit nivelul enzimelor hepatice si scaderea stresului oxidativ.

8. Peste gras. Acestia contin acizi grasi omega-3, care sunt grasimi sanatoase care reduc inflamatia si au fost asociati cu un risc mai mic de boli de inima. Grasimile gasite in pestele gras sunt benefice si pentru ficat. De fapt, studiile au aratat ca ajuta la prevenirea acumularii de grasime, la mentinerea normala a nivelului enzimelor, la combaterea inflamatiei si la imbunatatirea rezistentei la insulina. In timp ce consumul de peste gras bogat in omega-3 pare a fi benefic pentru ficatul dvs., adaugarea mai multor grasimi omega-3 in dieta dvs. nu este singurul lucru de luat in considerare. Raportul dintre grasimile omega-3 si grasimile omega-6 este, de asemenea, important - reduceti consumul de grasimi omega-6.

9. Ulei de masline. Este considerat o grasime sanatoasa datorita numeroaselor sale beneficii pentru sanatate, inclusiv efecte pozitive asupra sanatatii inimii si metabolice. Cu oate acestea, are si efecte pozitive asupra ficatului. Un studiu mic care a inclus 11 persoane cu steatoza hepatica non-alcoolica a constatat ca consumarea unei lingurite (6,5 ml) de ulei de masline pe zi a imbunatatit nivelul enzimelor hepatice si a grasimilor. De asemenea, a crescut nivelul unei proteine ​​asociate cu efecte metabolice pozitive. Participantii au avut, de asemenea, mai putine acumulari de grasime si un flux de sange mai bun in ficat. Cateva studii mai recente au descoperit efecte similare ale consumului de ulei de masline la om, incluzand o mai mica acumulare de grasimi in ficat, o sensibilitate imbunatatita la insulina si o imbunatatire a nivelului de sange al enzimelor hepatice.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

scade inflamatia ficat gras fibroza hepatica enzime hepatice ciroza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1680 (s) | 36 queries | Mysql time :0.023298 (s)