News Flash:

5 sfaturi pentru a va ajuta sa reduceti consumul excesiv de cafea

18 Martie 2019
33 Vizualizari | 0 Comentarii
cafea

A bea o cana de cafea in fiecare dimineata a devenit un obicei pentru multi oameni. Este o bautura care ne face sa ne simtim relaxati si treji din cauza continutului de cofeina care provoaca o usoara hiperactivitate. Unu sau doua cesti pe zi este perfect normal. Cu toate acestea, problema consta in consumul excesiv de cafea. Vrei sa descoperi cum sa renunti la acest obicei inlocuindu-l cu optiuni mai sanatoase? Incercati unele dintre aceste sfaturi pentru a evita consumul de cafea pe tot parcursul zilei.

1. Reduceti cantitatea. Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti pentru a reduce consumul de cafea este reducerea numarului de cesti pe care le beti pe zi. Daca beti cinci cesti pe zi, mergeti pana la patru pentru cateva zile, apoi trei si asa mai departe. In acest fel, nu veti simti abstinenta sau anxietatea. Corpul tau nu are nevoie de cat mai multe cesti de cafea pe zi. Una sau doua vor fi suficiente pentru a va oferi energie sau pentru a va satisface.

2. Adaugati lapte. Aceasta este o modalitate buna de a reduce consumul de substanta atat de pura si puternica. Daca continuati sa o serviti in aceeasi cana si amestecati-o cu lapte pentru a o face mai putin concentrata, veti consuma mai putin cofeina. Daca nu puteti tolera laptele, adaugati mai multa apa. Important este ca puteti reduce cantitatea de cofeina ingerata.

3. Alege cafeaua decafeinizata. Schimba-ti cafeaua cu cafeina cu o bautura fara cofeina. Desi aceasta din urma contine aceleasi substante care determina cresterea nivelului de colesterol, veti opri consumarea cofeinei care cauzeaza dependenta. Astfel, va fi mai usor sa opriti cafeaua sau cel putin sa reduceti dozele. Nu va faceti griji, gustul este cam la fel.

4. Inlocuiti cafeaua cu o alta bautura sau o gustare sanatoasa. In timpul liber de la locul de munca, inlocuiti ceasca de cafea cu un fruct, suc sau alta gustare mai sanatoasa. Incercati un mar pentru a vedea rezultatele, dar probabil ca veti fi surprinsi sa aflati ca apa este cel mai bun inlocuitor. De indata ce apare dorinta de a bea o ceasca de cafea, alegeti o alternativa sanatoasa.

Daca beti cafea pentru a ramane treaz, alegeti mai bine un pui de somn timp de 15 pana la 25 de minute pentru a va recupera. Rezultatele vor fi mai favorabile, deoarece cafeaua va impiedica sa dormiti cu siguranta, dar nu va imbunatateste concentrarea si nu va face sa va simtiti odihniti. S.F.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

exces cafea dependenta cafea dependenta cofeina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1610 (s) | 36 queries | Mysql time :0.019694 (s)