News Flash:

3 nutrienti de care ai nevoie mai mult decat crezi

17 Noiembrie 2018
247 Vizualizari | 0 Comentarii

Periodic apar studii care indica care sunt vitaminele si mineralele de care am putea avea nevoie mai mult decat stim. Deficienta de vitamine si minerale poate sa apara din mai multe cauze si sunt influentate de factori precum varsta, sexul, rasa sau etnia. Inainte de a va revizui dieta sau de a ajunge la suplimente, discutati cu un medic despre obiceiurile alimentare si stilul dvs. de viata, despre orice simptome pe care le aveti pentru a evita consumul excesiv de nutrienti, care poate fi la fel de daunator ca si deficitul. Iata ce vitamine si minerale iti trebuie mai mult decat crezi:

1. Fier. Organismul foloseste fierul pentru a crea hemoglobina care se gaseste in hematii (eritrocite, globule rosii) si are rolul de a fixa oxigenul din aer la nivelul plamanilor si de a-l transporta in tot organismul, la celule. Daca exista deficienta de fier in corp, globulele rosii vor fi putine si atunci apare starea de oboseala. O stare de oboseala aparent nejustificata, cel putin nu prin lipsa de somn. Pentru a creste consumul de fier, consuma carne slaba, peste, carne de pasare, legume verde inchis si leguminoase. Daca va simtiti in mod constant epuizata sau sunteti insarcinata, consultati-va medicul pentru a va testa nivelul fierului, iar daca sunteti anemica discutati despre suplimentul de fier potrivit pentru dumneavoastra.

2. Iod. Acesta regleaza hormonii tiroidieni si asigura o crestere si dezvoltare adecvata, in special atunci cand vine vorba de dezvoltarea creierului la fat. Conform specialistilor, femeile cu varste cuprinse intre 20 si 39 de ani - cele mai susceptibile de a ramane gravide - au un nivel mai scazut de iod decat orice grup de varsta, care se invecineaza cu insuficienta. Femeile gravide pot fi sfatuite sa ia in considerare vitaminele prenatale care contin iodul necesar (verificati eticheta pentru a va asigura ca au cel putin 150 micrograme de iod, deoarece multe vitamine prenatale contin putin sau deloc iod). In afara de suplimente, iodul se gaseste si in fructe de mare, in peste, produse lactate si cereale.

3. Vitamina D. Foarte multi oameni au un nivel scazut de vitamina D, esentiala pentru cresterea si mineralizarea oaselor si pentru absorbtia calciului. Studiile arata ca vitamina D ajuta la intarirea imunitatii si poate chiar ajuta la scaderea riscului de aparitie a diabetului de tip 2 si a cancerului. Exista doua forme importante pentru oameni: vitamina D2 (ergocalciferol) si Vitamina D3 (colecalciferol). Vitamina D2 este sintetizata de catre plante si vitamina D3 este sintetizata de organismul uman prin piele odata cu expunerea la razele solare. Desi cea mai importanta sursa pentru organsimul uman ramane expunerea la razele solare (in jur de 20 de minute/zi sunt suficiente), sunt si alimente bogate in vitamina D: uleiul de peste, somonul, tonul, laptele si cerealele fortificate cu vitamina D, ouale, ciupercile, carnea de porc si ficatul de vita.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fier iod vitamina d surse alimente
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1559 (s) | 36 queries | Mysql time :0.020794 (s)